Plannen maken - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van remco wijtsma - WaarBenJij.nu Plannen maken - Reisverslag uit Dokkum, Nederland van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

Plannen maken

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg remco

14 Juni 2017 | Nederland, Dokkum

Hallo luitjes,

Ik heb mn oude waarbenjij.nu maar even opgscharreld. Via deze weg wou ik familie, vrienden en anderen die het leuk vinden op de hoogte houden van wat ik allemaal aan het doen ben aan de andere kant van de wereld.
Het plan om naar het buitenland is er al heel lang. Het lijkt me een hele beleving om naar het buitenland te gaan en jezelf te moeten redden met alles. Ik werk nu bijna 5 jaar bij nocht en wille, waar ik het erg naar mijn zin heb (gehad). Begin dit jaar bedacht ik me dat ik naar Australië wou gaan, waarom? Ik zag t op tv en het sprak me heel erg aan. Voordat ik het zou vertellen wilde ik het voor mezelf goed zeker hebben. Op internet heb ik vanalles gelezen en gelijk een lonely planet gekocht van Australië. Bij familie en m'n baas heb ik voorzichtig door laten schemeren dat ik weg wou, maar ik had nog geen specifieke datum een paar dagen later heb ik bedacht om te vertrekken in augustus. Waarom? Geen idee, leek me een leuke maand. Na serieuzere gesprekken met mijn baas heb ik besloten om mijn vaste contract op te zeggen en ook mijn huisje, waar ik net een jaar woon. Hoe meer ik las over Australië hoe enthousiaster ik werd. Er komt toch nog best veel bij kijken. Na veel lezen heb ik besloten me ook uit te schrijven bij de gemeente als inwoner van Nederland. Jenne heeft me geholpen met het boeken van de tickets, dit kon op een speciale manier zodat je goedkoop vliegt. Uiteindelijk zijn we erop uit gekomen dat ik 4 augustus, savonds vertrek richting london, waar ik vervolgens doorvlieg naar Oman en eindig in Kuala lumpur. Hier verblijf ik 4 dagen in een hostel en vlieg dan door naar Sydney. Hier eerst even acclimatiseren en dan zie ik wel wat ik ga doen. Tot op heden heb ik het altijd erg prettig gevonden om structuur te hebben en te weten waar ik aan toe ben. Dit wil ik doorbreken en proberen om van dag tot dag te leven en te kijken waar ik zin in heb. Of het iets voor me is weet ik niet, maar ik ga me er vast mee redden. Er zijn genoeg mensen die me kunnen helpen daar. En anders maar niet, zien we dan wel. Ik ben het super spannend en elke keer als ik weer een besluit neem, iets opzeg, me ergens voor aanmeld wat met mijn reis heeft te maken krijg ik weer kriebels, positieve kriebels. Voor hoe lang ik weg blijf heb ik nog geen idee. Ik kan maximaal 2 jaar blijven, maar als ik na een aantal maanden naar huis wil, zie ik het dan wel weer. Het is een enorme spannende uitdaging, maar als ik de ervaren backpacker mag geloven kàn ik er gewoon geen spijt van krijgen. Ik hoop dat ze gelijk hebben.

En als jullie niks horen, ga dan maar uit van; geen bericht, goed bericht


Waarom binnen je comfortzone blijven, als er daarbuiten veel meer te beleven valt.

  • 15 Juni 2017 - 02:26

    Ritch:

    Hey! Ik had precies het zelfde idee en alles wat ik over Australië gelezen heb was fantastisch!
    Echter eenmaal hier blijkt de realiteit echt anders te zijn. Heb je een working holiday visa? Hou er rekening mee dat alles duur is en werk heel moeilijk te vinden (vooral werk waar je niet uitgebuit wordt) zelfs voor Australiërs. Het contrast is ook erg groot tussen rijk en arm.
    Maar het land is wel prachtig en blijf me verbazen hoeveel verschil er is tussen de gebieden. Tip is om een auto te kopen en lekker zelf te cruisen (zoek wat mensen op de fb pagina om mee te gaan) zijn zat auto's met een bed er in. Sla vooral de woestijn en de regenwouden niet over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 17008

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: