SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu SYDNEY - Reisverslag uit Sydney, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

SYDNEY

Blijf op de hoogte en volg remco

10 Augustus 2017 | Australië, Sydney

Hallo people,

mijn engels wordt steeds beter, de zenuwen steeds minder en ik voel me momenteel best wel goed. gisteravond ben ik aangekomen op Sydney airport. Ik had me voorbereid op het ergste qua tassencontrole en hoe streng ze waren, maar die viel mee 100 punten mee. voordat we het vliegtuig in gingen was het wel even spannend, want bij de gate was er een hele opgefokte jongen, nederlander, of course, die hoe dom hij ook was best aggressief deed tegen de heren bij de gate. Hij riep iets in het engels tegen ze waar ze niet goed tegen konden, of waardoor ze het niet vertrouwden, maar hij werd meegenomen, de sukkel. :P

maar aangekomen in Sydney en door de douane, was ik buiten en had ik geen idee hoe ik naar het hostel moest gaan. Ik zag mensen staan en heb ondertussen wel geleerd dat je gewoon mensen moet aanspreken. Het waren italianen die bijna naar dezelfde straat moesten dan ik, dus ik ben met hen in de bus meegegaan. aangekomen in het hostel, super groot, netjes, alle faciliteiten en zelfs een gezellige bar, eerst even familie vertellen dat ik aangekomen was.

Tsjah, en dan?... je bent weer alleen, maar niet getreurd, gewoon even in de kamer wat mensen vragen, deze zeiden dat ik naar de bar moest gaan, onder het hostel. Ik was nog niet eens binnen en er was al iemand die naar me toe kwam ''where u from, wait i guess, then you guess where i'm from'' hatsikidee, ik had contact. Hij kwam uit Brazilie en toen ik vertelde dat ik uit NL kwam, werd hij super enthousiast, want hij had een nederlandse vriend die ook in de bar was. Ideaal!! dus een biertje gedaan, paar woorden gewisseld en toen ben ik maar naar bed gegaan. Vanochtend werd ik wakker en werd ik aangesproken door een meisje ''ben jij nederlands?" dus, alweer contact. Deze meid was net klaar met haar Australie reis van een maand en ging door naar Azie, maar daar heb ik wat mee ontbeten en ze heeft me wat tips gegeven wat ik zou moeten doen en een beetje wat volgens haar het beste was om eerst en laatst te doen. Toen ze weg ging, ben ik een telefoonnummer gaan regelen en nu zit ik dit verslag te typen.

zometeen ben ik van plan wat te eten en te kijken waar ik spullen kan kopen, want hier is gewoon een hele grote gemengde keuken waar je je eigen eten kan koken, de nederlandse meid had nog wat spullen en dit mocht ik hebben, dus vanavond staat penne met pesto op het menu HAHA. ook is het mijn plan om vandaag naar de Bondi beach te gaan, wat een halfuur met de bus is en er zijn super mooie uitzichten. Walvissen die uit het water springen, dolfijnen die omhoog springen en gewoon super mooi. Morgen is er een Guided tour door Sydney die ik ga doen en verder zoek ik het wel uit. ik moet nog een paar dingen regelen en dan misschien volgende week al weer ergens anders.

Gday

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 17014

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: