Nieuw hostel, nieuwe mensen, roadtrip plannen - Reisverslag uit Potts Point, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu Nieuw hostel, nieuwe mensen, roadtrip plannen - Reisverslag uit Potts Point, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

Nieuw hostel, nieuwe mensen, roadtrip plannen

Blijf op de hoogte en volg remco

17 Augustus 2017 | Australië, Potts Point

hi mate, how are ya,

dit is de standaard manier van aanspreken hier in Australie. dit zorgt eigenlijk altijd wel gelijk voor contact. als je aan een ontbijttafel zit, dinner klaarmaakt, of op zoek bent naar iets. Toen ik aankwam in het nieuwe hostel (the village, Kings cross) heb ik die dag niet veel gedaan. Dit hostel zit nog steeds in Sydney, maar is een andere buurt. Sydney is echt mega groot, Amsterdam is er niks bij. De volgende dag ben ik naar een soort van reisbureau gegaan, omdat ik nog een aantal dingen moest regelen, ik ben in contact gekomen met een Friese meid, die ik daar ook tegen kwam. Het bureau is erg dicht bij mijn hostel en ze spreken er nederlands, dit is toch wel makkelijk. Hier heb ik me aangemeld en ze hebben me geholpen met een aantal dingen die hier geregeld moeten worden voor je aan het werk kan/mag.

Eergister ben ik op een whaletour geweest, dit was niet duur en leek me erg leuk. Helaas hebben we niks gezien, maar ze garandeerden een 100% op het zien van walvissen, dus ik ben gister nog een keer geweest. gelukkig waren er gister wel wat te zien. Dit was erg leuk en indrukwekkend. Allemaal chinezen op de boot haha.

Toen ik terug kwam van de walvistocht zou ik naar het hostel om wat eten te maken, maar er was iemand die op mijn verzoek had gereageerd om een rideshare/lift naar het noorden. Hier heeft gister een nederlandse meid op gereageerd en heb ik mee afgesproken. Gisteravond hebben we wel 3 uren door Sydney gelopen en met elkaar gepraat. Van mijn kant klikt het wel. De plannen zijn om zaterdag te vertrekken richting Alice Springs, hier is een grote rode berg genaamd Uluru, zoek maar eens op op internet. vervolgens door de outback en offroad naar Darwin, dit is helemaal in het noorden, en dan via de oostkust naar beneden richting Sydney.

Dit zijn de plannen tot nu toe, maar dit veranderd elke dag soms wel, dus t kan zomaar zijn dat ik volgende week ergens anders ben.

Het maken van contact is al niet echt meer een probleem, ik zit alleen nu in een hostel waar veel mensen voor langere tijd zijn en aan het werk zijn. dus Savonds is er niet veel te doen en ze zijn sochtends vroeg vaak al weg, maar met dit in het vooruitzicht kan ik ook wel lekker luieren, beetje film kijken en uitzoeken wat ik allemaal wil zien. Dit is ook waar ik op het moment mee bezig ben. De meid heet trouwens Anneke en heeft een 4x4 gekocht met alle campingspullen en alles erin dus het wordt de komende 4/6/8/10?? weken kamperen en alles doen wat we op ons pad tegenkomen.

Ook heb ik een nieuw telefoonnummer, als je deze wil hebben stuur me ff een berichtje via FB of iets dergelijks....

have a good one!!
see ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 17007

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: