sydney- nationalparks- coffs harbour - byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu sydney- nationalparks- coffs harbour - byron bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

sydney- nationalparks- coffs harbour - byron bay

Door: me, myself and I

Blijf op de hoogte en volg remco

23 Augustus 2017 | Australië, Byron Bay

goedemorgen lezers, (11:53)

Voor de afgelopen 4 dagen heb ik een reismaatje gevonden, Anneke uit Nederland. In Sydney zijn we begonnen en we zouden langs de oostkust naar boven rijden om daar alles te zien. Aan de oostkust is namelijk heel veel te zien, maar ook heel veel backpackers.

Zaterdag vertrokken we vanuit Sydney, met de 4x4 van Anneke richting de Barrington tops. Dit is een national park waar je veel kan hiken en gewoon doormiddel van allemaal offroad wegen op leuke plekjes komt. Het is hier al vrij vroeg donker, omdat het winter is. Rond een uur of 5 begint het al te schemeren en kan je beter niet meer gaan rijden, want dan komen de walibi's en kangaroo's in leven en is de kans groot dat je ze raakt. We hadden een gratis plekje gevonden en de tent opgezet. super makkelijk, want we slapen op het dak van de auto SUPER COOL!! er stonden nog een paar caravans en nadat we wat gegete hebben, hebben we gewoon onze stoute schoenen aangetrokken en zijn er heen gelopen om te vragen of we mochten joinen. Dit was oke en het waren echte australiers. dit was erg gezellig. We kregen drank en eten aangeboden en moesten dit natuurlijk wel proberen. een heerlijke stew/stoof gehad en bourbon on coke. van die laatste sloeg ik stijl achterover, maar het was wel heel leuk!!

De volgende dag zouden we naar de andere kant van het national park, maar we hadden wat verkeerde wegen genomen en dus duurde het allemaal langer en was het zomaar weer donker dus hebben we ergens gekampeerd op een betaalde camping bij port macquarie. De volgende dag zijn we weer gaan rijden en gevraagd wat er was te doen allemaal, dit was niet zoveel, maar er was wel een koala hospital, wat gratis was dus hier moesten we even kijken :). nog meer naar het noorden gereden en gezocht om een camping. deze keer maar een betaalde camping, omdat we dan ff konden douchen. Dit was wel een aparte camping. Het leek wat op een Ford oranje camping, als je weet wat dat is. Hier wonen de mensen gewoon en is niet bepaald goed onderhouden, maar het was niet duur dus toch maar gedaan. Na een spelletje Skip-bo zijn we gaan slapen en de volgende ochtend redelijk vroeg weggereden om eindelijk eens op een leuke plek uit te komen. Anneke had een bekende uit Australie waar we naartoe zijn gegaan en hebben geslapen en weer spelletjes gedaan. onderweg nog 2 duitse hitchhikers/lifters opgepikt en meegenomen naar Byron bay.

Op dit moment zit ik in mijn hostel, omdat anneke nog niet precies wist wat ze wou en ik ook nog niet. Dit hostel heb ik geboekt voor 3 nachten en heb ook net een Surfclass geboekt voor 2 dagen. 2 dagen 2,5 uur, ik ben benieuwd! Nog een andere NLe getroffen die ook de cursus doet en nu wachten tot ik mijn kamer in kan. Vanavond is er een BBQ waar ik misschien aan meedoe en anders ga ik met Anneke eten op de camping, omdat we allemaal spullen wel hebben ingeslagen voor het eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 17040

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: