Citywalk Sydney en Bluemountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu Citywalk Sydney en Bluemountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

Citywalk Sydney en Bluemountains

Blijf op de hoogte en volg remco

12 Augustus 2017 | Australië, Sydney

Goedemiddag (hier is t 23.00)

Het reizen hier gaat met ups en downs. In het begin vond ik het enorm moeilijk om mensen te ontmoeten en aan te spreken, dit gaat met name in de kamer in het hostel nu al makkelijker. Gister was er een guided tour door Sydney georganisseerd door het hostel. Hier ben ik met mee geweest en was erg leuk. Mijn engels is al wel beter, maar als iemand iets heel snel uitlegt in het Australisch dan kan ik dat niet altijd even goed volgen. Wat vooral leuk was, is dat ik weer een nederlands meisje heb ontmoet bij die tour. Deze tour duurde best wel lang, van 11 sochtends tot een uur of 4 in de middag. Na deze tour zijn we met een groot deel van de groep weer naar de Harbour Bridge en Opera house omdat er een hele mooie zonsondergang zou zijn. we waren die middag op een heel mooi uitkijkpunt geweest en wilden daar die avond weer heen. Je moest door de Botanical garden om daar te komen. Het was erg leuk, we hebben foto's gemaakt en zouden er gaan zitten omdat er nog een projectie was op het Opera house. Er was alleen een klein probleempje, de poort ging dicht en hier kwamen we pas achter 5 minuten van tevoren, terwijl het 10 minuten lopen was. te laat.... We konden er nog wel uit, maar dit was iets van 4 kilometer verder. we hadden die dag al heel veel gelopen, dus we hadden daar niet bepaald zin in, maar het moest maar. de projectie was erg mooi op het operahouse en toen moesten we nog terug, want we hadden geen eten gehad en ze hadden goedkope (australisch goedkoop) pizza's. $10 Pizzas! we hebben nog in de openbare keuken gezeten later, hier kun je nog een biertje nuttigen. omdat het zo duur is in Australie, zijn er heel veel mensen die gewoon lekker voordrinken ergens, en dan later weg gaan, zodat ze niet heel veel meer uitgeven. want een biertje kost hier ook $8.

vandaag 12 augustus had ik een tour geboek naar de blue mountains. Deze heten zo, omdat de eucalyptusbomen voor een blauwe gloed zorgen in de lucht. we hebben heel veel gezien. hele mooie uitzichten, kangaroo's, kookaburry(ijsvogels), en pappegaaien in het wild. er waren ook een aantal nationale parken waar we doorheen gelopen zijn. met erg stijle trappen die we ook weer omhoog moesten :D. De lunch was inbegrepen en deze aten we terwijl we in het wentworth park waren. weer allemaal mooie uitzichten en veel verhalen van de abouriginals.

Morgen moet ik dit hostel verlaten en voor 10 uur uitgecheckt zijn. ik kan mijn baggage hier dan nog laten, want ik had met Lucy afgesproken om samen naar Bondi beach te gaan. je kan hier een stuk lopen van 4 stranden van ''bondi to bronte'' het is een stuk van 3 kilometer. Daarna ga ik naar mijn volgende hostel in Sydney, hier ontmoet ik een Friese dame die 7 weken onderweg is. In dit hostel in Kings cross, heb ik voor 2 nachten geboekt.

Mijn plannen veranderen elke dag, omdat ik elke dag met andere mensen praat met telkens andere ideeen, maar voor nu is het plan te reizen naar Cairns, dit is in het noorden, daar werk te zoeken en daarna wel weer te zien.

Allemaal best spannend, maar begin me er steeds vertrouwder mee te voelen.

Groeten vanaf de andere kant van de wereld!! :D


  • 12 Augustus 2017 - 16:36

    Jacob En Evelien:

    Hoi Remco,

    We hebben je reisverslagen gelezen, super!. Wat ontzettend leuk dat je dat doet. We kunnen nu allemaal mee genieten van jou reis. Je hebt al heel wat beleeft en dat gaat alleen maar meer worden.
    Heel veel plezier in Australie.

    Liefs
    Jacob en Evelien


  • 14 Augustus 2017 - 13:29

    Beppe Sj.:

    Hoi Remco,
    Wat een leuke dingen maak je mee. Geweldig en je laat ons lekker meegenieten. Is het warm daar?
    Hier alles goed en heerlijk zomerweer . Veel plezier verder.

  • 19 Augustus 2017 - 21:16

    Jon:

    Zo, gelijk al je verhalen maar ff gelezen. 1 zee van herkenning Remco. Ik had het kunnen schrijven, je schrijft als mij, uit je foto gedachten. Suc6 verder mate.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 17006

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: