byron bay - Goldcoast/surfers paradise - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu byron bay - Goldcoast/surfers paradise - Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van remco wijtsma - WaarBenJij.nu

byron bay - Goldcoast/surfers paradise - Brisbane

Door: ik natuurlijk

Blijf op de hoogte en volg remco

30 Augustus 2017 | Australië, Brisbane

Hello,

weer een erg leuke week gehad met allemaal hoogtepunten. Ik ben begonnen in mijn 'one line a day' dagboekje die ik heb gekregen van mijn werk. Hier schrijf ik elke dag een Highlight van de dag in zodat ik weet wat ik heb gedaan.

SURFEN
Dit was erg leuk. De eerste dag dat we gingen surfen stonden we na 15 minuten al op het board, wat ik totaal niet had verwacht!! de leraar was een aardige man van 62 jaar die de ''GR'' woorden in het nederlands erg leuk vond, dit is omdat de meeste het niet uit kunnen spreken. De tweede dag was het minder mooi weer. Het stormde, Regende en het onweer was heel dichtbij maar onze leraar zei dat het wel meeviel dus we gingen door. Dit vond ik minder prettig, maarja ik had al betaald dus we gingen gewoon door. Blij dat het bijna klaar was, kwam er een heel speciaal moment, mijn Highlight of the day!! Ik zag een vin boven het water uitkomen, de 2 duitse meiden die mee waren schrokken zich helemaal wild, maar het bleken DOLFIJNEN te zijn!! De dolfijnen waren gewoon 3/4 meter bij ons vandaan ook in de golven aan het springen en 'speelden' met ons mee. Erg bijzonder!!

De laatste dag in mijn hostel heb ik niet zoveel gedaan. Belletje naar huis, Netflix, ff op t strand gekeken, maar verder weinig speciaals.

De dag erna zijn we naar de goldcoast/surfers paradise gerden. Dit was volgens mensen een aanrader dus hier zijn we in totaal 3 nachten geweest. We boeken nu meestal gewoon hostels, omdat het soms maar een beetje duurder is, en je ontmoet veel meer mensen. (Op een gegeven moment ben je wel wat uitgepraat). we zijn verbleven in 'backpackers in paradise''. Vrienden van Anneke waren in de Goldcoast want ze hadden een verjaardagsfeestje ofzo en ze hadden groot uitgepakt, want ze zaten in een HILTON hotel (voor mensen die het niet kennen, het is een hele grote hotelketen met veel luxe). We hebben wat met ze gedronken en toen was er een pubcrawl/kroegentocht. Hier hebben we aan mee gedaan en het was errrug gezellig :D. veel drankjes en dansjes en $$$$. Maar het was weer een avond om niet te vergeten. Ergens boven in een hotel, midden in de stad, Wishkey cola drinken, bijzonder. De 2 dagen erna zijn we naar dreamworld en whitewaterworld geweest. Een attractiepark en een waterpark. Het attractiepark viel wat tegen, maar het waterpark vond ik erg leuk. Zelf was ik er niet naartoe gegaan maar Anneke wou het graag en dus ging ik met haar mee. Dinsdag, de dag erna, zijn we naar Brisbane gereden, via een watervalroute met een aantal hikes. In brisbane aangekomen, weer een hostel gezocht en hier zat een nederlandse eigenaar in. City backpackers HQ. Leuke mensen en midden in de stad. Auto geparkeerd een een rondje gelopen. Ik moest post ophalen, wat naar Brisbane was gestuurd. Bankpasje en andere dingen. Op het moment van schrijven zit ik in een bibiliotheek en heb ik nog maar 5 minuten op de computer. dus de foto's komen nog. Vanochtend een gratis tour gedaan door de stad met het hostel en met een aantal mensen van de tour gaan we naar de zonsondergang kijken ergens op een berg. Lijkt me erg leuk. vanavond is er ook een pingpong toernooi of iets, waar ik misschien aan mee doe. Morgen vertrekken we langs de oostkust naar een plaatsje NOOSA HEADS. waar we aan het strand gaan liggen en weinig van plan zijn. Misschien een beetje surfen?..

UP NEXT. (google het volgende maar eens)

Fraser islands doen we zelf met de 4x4 van Anneke
Withsundays met een tour voor 2 dagen en 2 nachten

See ya

  • 30 Augustus 2017 - 09:40

    Hilda:

    Wat een avonturen beleef jij, geweldig! En ik lees en zie dan foto's die voor mij ook zo herkenbaar zijn. Fraser Islands zijn wij ook geweest, prachtige plek. Je doet veel indrukken op in korte tijd. Geniet met hoofdletters :) Vind het superleuk om je reisverslagen te lezen, by the way.

  • 30 Augustus 2017 - 11:23

    Beppe Sj.:

    Hoi Remco, weer een verhaal vol avonturen. Heel bijzonder allemaal en ervaringen om van te genieten.
    hier ook alles goed, veel mooi weer gehad maar nu regen. Ik heb gister een rondje Lauwersmeer gefietst samen met tante Evelien. voor jou niet bijzonder maar voor ons een heel leuk dagje. Geniet maar verder Remco. gr beppe Sj

  • 01 September 2017 - 13:53

    Jon:

    Ha die Remco. Leuke ferhalen, mooi om te lesen. Ik krij der bielden by. Goeie reis fjirder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

remco

Actief sinds 10 Jan. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 16996

Voorgaande reizen:

10 Februari 2012 - 17 Juni 2012

FIGI Zeist

06 Februari 2011 - 24 Juni 2011

Deutschland

04 Augustus 2017 - 30 November -0001

Backpacken in Australië

Landen bezocht: